// Aktiviteter høst 2024

HÅKON BLEKEN UTSTILLING PÅ BGE - LØRDAG 7 SEPTEMBER KL 13:00

RBR inviterer medlemmer til utstilling på BGE - høstens første RBR arrangement!

h%c3%a5kon bleken
RBR har gleden av å invitere medlemmer til høstens første kunst-arrangement.

Håkon Bleken har i mange år vært en av Norges mest betydningsfulle kunstnere – og en meget samfunnsengasjert person. Til tross for sin høye alder - 95 år i år - så har han planlagt hele 10 utstillinger rundt omkring i landet. Savanger er så heldig å ha BGE,  som er ett av de galleriene hvor Håkon Bleken virkelig trives med å ha utstillinger.

Håkon Bleken (1929) er utdannet ved Statens kunsthøgskole i Oslo, og har vært en av de mest fremtredende norske kunstnerne de siste førti årene. Han har hatt en enorm innflytelse på den norske samtidskunstscenen, og regnes som en nasjonal mester.

En serie kullskisser kalt «Fragmenter av et diktatur» fra 1971 blir sett på som hans gjennombrudd som kunstner. Til tross for at han har en vellykket karriere bak seg, preget av kunstnerisk mot, politisk samvittighet og en rekke prestisjefylte utstillinger og belønninger, er han fortsatt fast bestemt på å fortsette å jobbe.

BLI MED RBR PÅ DENNE FLOTTE UTSTILLINGEN LØRDAG 7 SEPTEMBER KL 13:00.

DET ER GRATIS FOR RBR MEDLEMMER Å DELTA.

MELD DEG PÅ NÅ – SEND EGET NAVN OG BEDRIFTKUNSTFORENING TIL jens.olav.flobak@nortrain.no.

VELKOMMEN – VI HÅPER PÅ Å SE DEG!